Thursday, 21 April 2011

ko dapat daging...kitaorang plak dapat tahi......patut ker???

kali ni JM nak bebel pasal lembu@ cow ejaan mat salleh.....

geram betul dengan penternak lembu2 ni, bukan jelesh sebab JM tak ternak lembu tapi geram dengan kekurangan SIVIK @ kurang diajar depa ni..... eceh2 marah ni...marah ni tahap cipan.

ko sedap2 bela@ ternak  lembu pastu kitaorang plak dapat tahi kan???? memang dasar tak der sivik...kalo ko nak bela lembu ko tak reti2 ke nak tambat minatang ko tu kat reban hah???? dah tu tak reti sangat nak kurung dalam kandang da aku suh kurung dalam reban ....amek kow..

 tolong la weh...jganla selfish sangat yer pakcik2...... amek la anak2 n bpak2 lembu ko ni n tambat ler..... sabor je lah....kang ader gak JM bako ajer....kiter bakor kiter bakor wat lauk kenduri......



 KUALA LUMPUR - Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk T.Murugiah mahu penternak yang membiarkan haiwan ternakan merekaberkeliaran di atas jalan raya sehingga boleh membahayakan nyawa oranglain dikenakan hukuman setimpal.

"Pemilik ternakan harus dikenakan tindakan setimpal dengan kesalahanmereka. Jangan hanya beri denda RM100 dan RM200 sahaja. Denda merekadengan nilai harga ternakan itu, kalau ternakan itu bernilai RM1,000,jadi denda RM1,000," katanya kepada pemberita di sini hari ini.


p/s:  bayor sekali kat kitaorang yang hidu bau tahi lembu depa ni..... kos rawatan hidung....... 

No comments:

Post a Comment